RTÜK’ten TLC kanalına ‘eşcinsel ilişki’ cezası

İki kadının ebeveyn olarak sunulması, çocuk sahibi olmaları ve hamilelik süreçlerinde yaşadıklarının anlatılmasının toplumsal cinsiyet rollerini zedeleyici ve toplumsal yapıyı bozucu nitelikte olduğunu iddia eden RTÜK, TLC kanalına idari para cezası verdi.

RTÜK haftalık olağan toplantısını bugün gerçekleştirdi. Sözcü gazetesi imtiyaz sahibi Burak Akbay’ın Sözcü TV’yi kurmak için satın aldığı “Sivas SRT”nin dosyasını ele aldı. RTÜK “Sivas SRT” logosu yerine “SRT Sivas” logosunu kullandığı gerekçesiyle, kanala idari para cezası verdi.

AKİT TV’YE ‘GERÇEKLİK İLKESİNE UYMADIĞI’ İÇİN CEZA

Akit TV’deki “Gün Başlıyor” isimli programın sunucusu Ahmet Özdemir’in ulusal kanallarda yayınlanan birtakım diziler hakkında yorumlarını aktarırken “RTÜK neden bunlara kısıtlama vermiyor, tabi ki reklam gelirlerinden pay alıyor” ifadeleri de RTÜK toplantısında ele alındı. RTÜK, Özdemir’in ifadelerini ‘kurumsal itibarı zedeleyecek şekilde tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uymayan sözler’ olarak değerlendirerek, kanala idari para cezası yaptırımında bulundu.

FİLM NEDENİYLE TELE 1’E CEZA

RTÜK toplantısında TELE 1 kanalında “Mr. Brooks” isimli filmde idari para cezasına gerekçe olmaktan kurtulamadı. TELE 1’e film nedeniyle para cezası veren RTÜK, filmin öldürme eyleminin zevk aracı olarak sunduğunu ve çocukları yoğun şiddet sahnelerine maruz kalabilecek bir saatte yayınlandığını belirtti.

TLC’YE ‘EŞCİNSEL İLİŞKİ’ CEZASI

RTÜK belgesel kanalı TLC’ye de “Sıra Dışı Hamilelikler” isimli program nedeniyle idari para cezası verdi. RTÜK, programın ‘eşcinsel birlikteliği model olarak gösterdiğini’ ifade ederek, bu durumun ‘toplumun manevi değerlerine aykırı olduğu’ kanaatine verdi.

SURVİRVOR NEDENİYLE TV 8’E CEZA

TV 8’in Survivor 2020 programına ilişkin raporu da değerlendiren RTÜK, ‘çocukların ekran karşısında olabileceği bir saatte yarışmacıların birbirlerine karşı hakaret içeren sözlerini ve kavgaya varan sürtüşmelerini yayın ilkesi ihlali’ olarak değerlendirdi. ‘İhlal’ nedeniyle TV 8’e RTÜK tarafından para cezası uygulandı.

RTÜK ayrıca sahte ürün sattığını değerlendirdiği ARAFAT TV, ALASKA TV, KANAL YALOVA, ANADOLU TV, BLD, BER TV, TOP SHOP TV, DOLUNAY INT, BER TV kanallarına para cezaları verirken, program ve yayın durdurma yaptırımında bulundu.

GazeteMAG Arşiv Haberler

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmanız için çerez kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanmayı kabul etmiş sayılırsınız. TAMAMDetaylı bilgi için tıklayınız.