Adil Ocak “Gönlümün Arka Bahçesi” resim sergisi

“Gönlümün Arka Bahçesi”Resim Sergisi
23 Aralık 2015 – 23 Ocak 2016

ADİL OCAK (1951 Trabzon)
1977’de Gazi Eğitim Resim-Grafik Bölümünü bitiren sanatçı resimlerinde “var olanın değil de ona göre var olması gerekenin peşine takılarak kendine özgü fantastik dünyalarını yaratır”
Eserleri ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Yunanistan, Japonya, Dubai,İsviçre gibi yurtdışı ve yurtiçi koleksiyonlarda yer alan ve çok sayıda karma etkinliklere katılan sanatçı “Gönlümün Arka Bahçesi” isimli 51.Kişisel Sergisiyle Galeri İdil’de sanatseverlerle buluşuyor .Adil Ocak için ışık tüm insanları içine ayırt etmeden alan çok geniş kapsamlı sevginin ifadesidir. Bu anlamada ‘IŞIK’ herkese ait, herkes içindir. Adil Ocak’ın sevecen ve zengin dünyasında hepimiz varız.
“Sanatçının esin kaynağı “Doğa Ana” “Işık Baba” ile birleşince fantastik bir gerçekçilik soyutlama alanına girmiş olursunuz.. Apayrı bir dünyasınız artık; sevgiyi, dostluğu, derinden yaşayacaksınız, ‘İnsan’ olmanın tadını çıkaracaksınız,. “İyi ki varım” diyeceksiniz. Sanatçıyı anlamak için bazen bir anahtar sözcük ararsınız.. “İnsan sevgisi” olmaz mı acaba bu? Sevginin binlerce imgesi var, ülkesi var. Bizim Adil Ocak’ta sevgi bir ışık..”
Prof.Dr.Neriman Samurçay

“Adil OCAK’ın doğa resminde yoğunlaşmasında en büyük etken olan köklerinin olmasının yanında yaşam tarzını oluşturan kendine has yaşam coşkusunun etken olduğu düşüncesindeyim. Sanatçı; resmini izleyen sanatseveri sadece resme bakmakla sınırlı olan pasif seyircilikten alıp, adeta resminin içine çekerek kompozisyon-renk-ışık gezintisine çıkararak aktif hale getirmektedir. Onun resmi sanatçı-sanatsever ve sanatçı-doğa arasında iletişim kurmaya zemin hazırlayacak duygularla yüklendiği için; anlaşılması kolaydır. Resmi incelemeye başlayan izleyici kademe kademe yüklenmiş duygu zenginliğinin içinde kendisini bulur ve resimle kendisini bütünleştirir. Resimlerindeki bu üçlünün uyumundaki mükemmellik onu özgünlük boyutuna çıkarmıştır. Renk ve kompozisyon planlamasındaki ustalığını her resminde açıkça vurgulamakta olup, tecrübesi ve ulaştığı sanata bakışı ile resminde kesinlikle tesadüfe yer vermemektedir.
Resminin kolay anlaşılır olmasının temelinde fantastik doğa ressamı olması yatmaktadır. Zaman zaman Adil OCAK resmi ile karşılaşan “Naiv Resim” özelliği olduğunu vurgulayan bazı sanatseverler olsa da; sanatçının resimlerindeki mükemmel perspektif, ışık , çok rengi bir arada uyum içinde kullanımı vb. göz önüne alındığına “Fantastik Resim” Kavramının Adil OCAK resmini anlatmak için daha doğru ve gerekli olduğu düşüncesindeyim.
Her resminde bulutların arasındaki belli-belirsiz Kırmız-Beyaz çizginin göz görgüsü gelişmiş sanatseverlere “”Gâh çıkarım gökyüzüne, seyrederim âlemi… Gâh inerim yeryüzüne, seyreder âlem beni”” mesajı için bir araç olarak kullanılması onun duygu derinliğinin ifadesi olarak algılanmalıdır.”
Vecdi UZUN

GazeteMAG Arşiv Haberler

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmanız için çerez kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanmayı kabul etmiş sayılırsınız. TAMAMDetaylı bilgi için tıklayınız.